21/11/16

       Memorias dun morto (por Yaiza Otero Figueira)

31/10/2016
Todos os anos por estas datas gústame baixar ó mundo dos vivos, en concreto á miña queridísima vila, Rianxo. Que fermoso poder volver ó fogar, pasear pola beira do mar, mirar os barcos, as gaivotas, as postas de sol, a miña vila mariñeira, as miñas orixes. O que máis me gusta sen dúbida algunha é ver como cosen as redes, tráeme tantos recordos…
Aparentemente todo está cambiado, case nada segue no seu lugar, eu entendo que haxa que adaptarse ós tempos modernos pero cando quixeron botar abaixo as casas do porto, as famosas casas remo, rompéuseme o corazón en anacos. Non hai dereito! Non hai por que tirar con todo o vello, o novo non sempre é mellor. Estou seguro de que un edificio moderno rompería todo o encanto da praza da Manuela. Pero o que máis doe sen dúbida algunha é ver como a xente se esqueceu do seu pasado. Todos os anos o colexio, o Castelao, fai visitas por Rianxo para ensinarlle ós raparigos a vila, para que coñezan onde viven, a historia deste fermoso lugar. Os nenos quedan abraiados, como se fose un conto de fadas que o inventan os profesores para darlle máis caché ó asunto.
Vexo a sociedade, o mundo actual, todo semella tan distinto…pero se observas ben podes ver que hai cousas que nunca cambian. Ás veces son cousas positivas, como a emoción coa que os rianxeiros e rianxeiras seguen a vivir a Guadalupe, o fermoso que se pon o Campo coas vengalas cantando todos a nosa querida Rianxeira. Guadalupe, que bonita me es!
Mais tamén hai cousas negativas, como a miseria, a emigración, o total abandono do pobo por parte dos poderosos que só saben mirar polo seu e aproveitarse da xente pobre que traballa nada máis que para que eles poidan ter canto queiran mentres deixan morrer de fame á poboación. Que pena, sempre pensei que isto cambiaría, que era posíbel unha revolución. Mais, como vai haber revolución se os xoves non se revolucionan?
Oídeme mozos, o futuro é voso, tomades as rúas, rompede as normas, reveládevos! Non deixedes que vos digan o que debedes facer, non fagades caso cando se vos diga que “isto é unha inxustiza pero ten que ser así porque leva sendo así toda a vida” iso non é un argumento válido. Non sigades á multitude. Mulleres, non deixedes que vos fagan sentir menos ca ningún home, non fagades que a loita que fixeron as compañeiras que agora descansan en paz sexa inútil. Non abandonedes a nosa lingua, non deixedes o galego de lado, nunca. Defendede o que é voso! Non deixedes que volo quiten. GALIzA EN PÉ! 
Sei que os hai, sei que aínda queda xente así.
Todos os anos por estas datas gústame baixar a Rianxo porque entre toda a multitude sempre atopo a algún rianxeiro ou rianxeira co espírito rebelde e vangardista que tiña eu de mozo. Sempre hai alguén que ten uns ideais e que está disposto a loitar por eles. Faime rescatar retrincos da miña memoria, como loitei polos meus ideais, o meu pacto de sangue cos meus compañeiros. Sempre me saca un sorriso baixar no Samaín. Oxalá os vivos puidésedes vernos, non son eu só o que baixa, baixamos todos, reunímonos no cemiterio e contamos as nosas fazañas de cando vivíamos, lembramos, pasámolo ben. A lingua e a literatura segue viva en nós aínda que esteamos mortos.
                                                                                     Sigo pintando estreliñas no ceo.
                                                                             Att: M.A
                           

Ningún comentario:

Publicar un comentario